020 2 141 009

Vijf manieren om meer bezoekers op je website te krijgen (zónder SEO)

15 juli 2018

SEO wordt vaak genoemd als dé manier om meer bezoekers naar je website te trekken. En terecht: het is een effectieve manier die ook op de langere termijn effectief kan zijn (mits je het goed inzet uiteraard). Maar er zijn nog meer wegen die naar Rome leiden, ehh, naar meer bezoekers. We zetten ze voor je op een rij.

Google Analytics: wat het precies is én waarom het onmisbaar is voor je website

10 juli 2018

Google Analytics is een van de meest gebruikte en gebruiksvriendelijke hulpmiddelen om statistieken van websites bij te houden. En voor je denkt dat dit niet relevant is voor jouw website: zelfs de kleinste bedrijven hebben baat bij deze inzichten. Want alleen door te zien wat er goed én minder goed gaat kun je effectief inspelen op de behoeften van je bezoekers en potentiële klanten. Maar wat is Google Analytics eigenlijk? We leggen het uit.

7 tips om direct aan de slag te gaan met linkbuilding

27 juni 2018

Met linkbuilding kun je ervoor zorgen dat je website beter gevonden wordt en dat je online als autoriteit wordt gezien. We legden in een eerdere blogpost uit wat linkbuilding precies is en waarom het onmisbaar is voor je website. Nu is het tijd voor de volgende stap: zelf aan de slag gaan met linkbuilding. Met deze tips kun je gelijk beginnen!

Dit is Visual Search, de nieuwe manier van zoeken

20 juni 2018

Het is cliché maar waar: een afbeelding zegt meer dan duizend woorden. Dat ontgaat ook zoekmachines zoals Google niet. Daar kun je voortaan zoeken door gebruik te maken van Visual Search: zoeken met een afbeelding in plaats van tekst. Optimoose legt uit wat Visual Search is én hoe je jouw SEO daarop aanpast.

Zo maak je in 6 stappen de perfecte zoekwoordanalyse

12 juni 2018

Dagelijks worden er meer dan 4 biljoen zoekopdrachten ingevoerd in Google, maar hoe zorg je ervoor dat jouw website tussen de zoekresultaten verschijnt? Dit kan door het optimaliseren van je SEO en het inzetten van SEA. Bij allebei zijn de juiste zoekwoorden cruciaal. Gelukkig ontdek je met een zoekwoordanalyse welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw product of dienst en legt Optimoose uit hoe je zo’n zoekwoordanalyse uitvoert.

We leggen uit wat linkbuilding is én waarom het onmisbaar is voor je website

31 mei 2018

Door effectief gebruik te maken van linkbuilding kun je ervoor zorgen dat je website beter gevonden wordt en dat je als autoriteit wordt gezien. Maar het kan zomaar zijn dat je nog nooit gehoord heb van de term 'linkbuilding'. Gelukkig is dat geen enkel probleem. Optimoose legt in deze blogpost uit wat linkbuilding precies is en waarom het nu zo onmisbaar is voor je website.

Google onderneemt actie tegen websites met onveilige verbinding

28 mei 2018

Websites met slechts een HTTP-verbinding moeten binnen twee maanden gebruikmaken van een veilige HTTPS-verbinding om te voorkomen dat ze in de webbrowser van Google als onveilig worden bestempeld. Vanaf juli neemt Google namelijk maatregelen om gebruikers te beschermen tegen onveilige websites. Zijn dit te veel onbekend(ere) begrippen in één alinea? Geen zorgen, Optimoose legt in begrijpelijke taal uit hoe dit precies zit en wat de gevolgen zijn.

Dit zijn de voordelen van de nieuwe privacywet voor consumenten

23 mei 2018

Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe privacywet van kracht. Dat betekent aan de ene kant nieuwe plichten voor bedrijven (ook ZZP'ers worden in deze als bedrijven gezien), maar wat zijn eigenlijk de voordelen van de nieuwe AVG/GDPR voor consumenten? Wij zetten die voor je op een rij.

Last-minute tips om ervoor te zorgen dat je GDPR/AVG helemaal op orde is

14 mei 2018

Over minder dan twee weken treedt de nieuwe privacywetgeving in werking. Op 25 mei moeten alle bedrijven én ZPP’ers voldoen aan de regels van de nieuwe Europese privacywetgeving. En hoewel de wet al een jaar geleden is aangekondigd loopt de spanning nu toch wel een beetje op. Begrijpelijk, want er wordt nogal wat gevraagd van ondernemers. Met deze last-minute tips zorg je ervoor dat je GDPR/AVG helemaal op orde is.

We zetten alle voordelen van LinkedIn-advertenties op een rij

11 mei 2018

In een eerdere blogpost schreven we over de verschillende LinkedIn-advertenties waar je als bedrijf gebruik van kunt maken. Dat deden we niet zomaar: LinkedIn is in de afgelopen jaren namelijk enorm gegroeid. Inmiddels staat het medium zelfs op nummer vier in de meest gebruikte sociale media. Door effectief gebruik te maken van LinkedIn-advertenties kun je daar mooi de vruchten van plukken. Optimoose helpt je op weg.