020 2 141 009

Last-minute tips om ervoor te zorgen dat je GDPR/AVG helemaal op orde is

14 mei 2018

Over minder dan twee weken treedt de nieuwe privacywetgeving in werking. Op 25 mei moeten alle bedrijven én ZPP’ers voldoen aan de regels van de nieuwe Europese privacywetgeving. En hoewel de wet al een jaar geleden is aangekondigd loopt de spanning nu toch wel een beetje op. Begrijpelijk, want er wordt nogal wat gevraagd van ondernemers. Met deze last-minute tips zorg je ervoor dat je GDPR/AVG helemaal op orde is.

We zetten alle voordelen van LinkedIn-advertenties op een rij

11 mei 2018

In een eerdere blogpost schreven we over de verschillende LinkedIn-advertenties waar je als bedrijf gebruik van kunt maken. Dat deden we niet zomaar: LinkedIn is in de afgelopen jaren namelijk enorm gegroeid. Inmiddels staat het medium zelfs op nummer vier in de meest gebruikte sociale media. Door effectief gebruik te maken van LinkedIn-advertenties kun je daar mooi de vruchten van plukken. Optimoose helpt je op weg.

6 (gratis) tools om het maximale uit je Google AdWords campagne te halen

09 mei 2018

Google AdWords is het advertentiesysteem van Google. Hiermee kunnen bedrijven ervoor zorgen dat ze zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google verschijnen. Maar wie denkt dat meer betalen ook direct meer resultaat levert, heeft het mis. Adverteren via AdWords vereist een andere strategie die zowel op budget als inhoud focust. Gelukkig zijn er verschillende tools die kunnen helpen om het maximale uit Google AdWords te halen. Wij zetten ze voor je op een rij.

Dit is de nieuwe functie van Instagram: Instagram Shopping

07 mei 2018

Instagram komt binnenkort met een nieuwe functie waardoor het nóg aantrekkelijker wordt om het medium te gebruiken voor je bedrijf. Waar gebruikers eerst via omslachtige wegen moeite moesten doen om een product aan te kopen via Instagram, kan dat nu met slechts één klik dankzij Instagram Shopping. Wij leggen je alles uit over deze nieuwe functie.

In deze blogpost leggen we uit wat call tracking is

04 mei 2018

De meeste bedrijven en marketeers meten hun succes aan de hand van een reeks digitale analyses. Hartstikke logisch in deze tijd waarin we het grootste deel van onze dag op het internet doorbrengen. Maar er zijn ook nog steeds mensen die per telefoon informatie opvragen over een product of zelfs telefonisch hun aankoop doen. Door middel van call tracking kan ook telefonisch gedrag gemeten worden. Maar wat is call tracking eigenlijk?

Advertenties op LinkedIn: dit zijn de mogelijkheden

02 mei 2018

LinkedIn is in de afgelopen jaar enorm gegroeid. Inmiddels telt het medium meer dan 500 miljoen internationale gebruikers en staat het medium op nummer vier in de lijst met meest gebruikte sociale media. Adverteren via LinkedIn kan dus zeker een goede zet zijn, mits je het effectief doet natuurlijk. Optimoose helpt je op weg.

9 essentiële tips om Facebook effectief in te zetten voor je bedrijf

30 april 2018

Facebook is een ideaal medium om je bedrijf nog zichtbaarder te maken. En misschien denk je Facebook al wel onder de knie te hebben omdat je het al jaren privé gebruikt. Maar waar je bij je persoonlijke Facebookpagina grotendeels je eigen regels bepaalt en waarschijnlijk geen targets hebt, gaat dat bij een bedrijfspagina toch net even iets anders. Optimoose geeft je 9 essentiële tips om Facebook effectief in te zetten voor je bedrijf.

De meestgestelde vragen (en antwoorden) over de nieuwe privacywet

25 april 2018

Over een kleine anderhalve maand treedt de nieuwe privacywet in werking. Er gaat veel wat veranderen en laten we er geen doekjes om winden: het is nogal een complexe aangelegenheid én de tijd dringt. Want wie op 25 mei niet voldoet aan de eisen van AVG/GDPR riskeert hoge boetes. We zetten daarom de meest gestelde vragen en antwoorden voor je op een rij en laten bij de uitleg alle vaktermen achterwege. Wel zo fijn.

We geven je 7 tips om sneller te bloggen

18 april 2018

Een kwalitatief goede bedrijfsblog kan ervoor zorgen dat je online nóg beter gevonden wordt en een echte autoriteit wordt in jouw niche. Nog een voordeel: je hebt bezoekers écht iets te bieden en dat kan weer tot meer verkeer naar je website leiden. 'Zijn er ook nadelen?' horen we je denken. Ja, er is één groot nadeel: schrijven kost tijd. Sneller bloggen is daarom de uitkomst. Maar hoe doe je dat eigenlijk?

6 tips om je zakelijke sociale mediakanalen optimaal te benutten

16 april 2018

De verschillende kanalen kunnen je bedrijf een ongelooflijke boost geven en voor gratis marketing zorgen. Of nouja, bijna gratis... Want zelfs als je je sociale mediakanalen zelf beheert is een (kleine)investering niet te vermijden. Al is het maar in de vorm van tijd. Tijd is immers... Precies! Wij geven je 7 tips om je zakelijke sociale mediakanalen optimaal te benutten zodat je die investering dubbel en dwars terugverdient.