Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie (ook wel CRO genoemd) is het verhogen van het percentage conversies ten opzichte van het websitebezoek. Denk hierbij aan aantal bestellingen, ingevulde formulieren en gedownloade brochures. Welke acties ondernemen jouw bezoekers, of belangrijker: wat weerhoudt men om iets bij jou te kopen?

De voordelen van Optimalisatie

  • Verbeterde klantinzichten.
  • Hogere Return on Investment.
  • Beter gebruikservaring van jouw klant.
  • Ontwikkel vertrouwen bij je doelgroep.

A/B Testing

Zie A/B testing als het uitvoeren van een wetenschappelijk onderzoek. Deel de je totaal aantal bezoekers in twee groepen en laat beide groepen een andere versie zien. Je kunt factoren testen zoals: headlines, kleuren, knoppen, overal design, Call to Action (CTA) knoppen, lettertype en ga zo maar door. De sleutel tot het A/B testen is dat je per experiment slechts één verschillend element uitprobeert.

Je stelt een hypothese op op basis van data, een voorbeeld van een goed geoptimaliseerde website of een wetenschappelijk (psychologisch) artikel of benadering (Cialdini). Een voorbeeld hiervan kan zijn: “een groene knop bestelknop converteert beter dan een rode” (positief tegenover negatief), of “de productvoordelen moeten boven de bestelknop staan in plaats van onder de CTA” (waar gaat het oog naar toe, meer onder eyetracking). Na een vooraf afgesproken periode of een x aantal resultaten wordt het winnende experiment doorgevoerd op de website. Deze vorm van door optimaliseren blijf je eindeloos toepassen. Een voordeel van deze methode is dat men niet weet dat zij deelnemen aan een test, dus de data is volledig objectief.

Ontvang nu een conversierapport

Wil je weten wat je kunt verbeteren? Meld je aan en:

✓ Ontvang binnen 5 werkdagen een rapport
✓ Krijg persoonlijk op maat gemaakt
✓ En dat geheel vrijblijvend

Ontvangt het rapport

Eyetracking onderzoek

Waar kijken jouw bezoekers naar toe wanneer zij op jouw website landen? Worden ze op de juiste manier begeleid naar een aankoop of een inschrijving? Of doen zich factoren voor die de aandacht van de bezoeker afleiden? Eyetracking onderzoek geeft antwoord op deze vragen en laat je als het ware zien hoe iemand jouw website gebruikt.

conversie optimalisatie

Die onze website hierboven. De meeste focus gaat naar onze belangrijkste onderscheiding, namelijk dat wij jouw persoonlijke marketing department zijn. Daarna het opnemen van het contact en de visual. Als je goed kijkt zie je het mannetje naar de berg kijken en daarmee naar onze belangrijkste waarde. Alles staat in het teken om jou op een juiste manier door de website te begeleiden.

Form Analytics

Een van de vele manieren om iemand zich in te laten schrijven, een brochure te laten downloaden of een aankoop laten volbrengen is via formulieren. Er wordt gevraagd je naam, e-mailadres, bedrijf, telefoonnummer etc. in te vullen in ruil voor een product of een dienst. Wanneer formulieren te lang, te complex of te onduidelijk zijn haakt men af, logisch. Echter, is het via reguliere data programma’s zoals Google Analytics niet mogelijk te meten welke factor doorslaggevend is geweest. Optimoose analyseert jouw formulieren en geeft sturing welke veranderingen essentieel zijn om de formulieren te optimaliseren en zo meer conversies te realiseren.

Mousetracking

Bij Mousetracking wordt de navigatie door jouw website onder de loep genomen. Wat is het klikgedrag van de bezoeker? Welke knoppen worden wel gebruikt en welke niet? En het belangrijkste: kan jouw websitebezoeker wel vinden waar diegene naar zoekt? 

Door middel van Heatmaps krijgen wij inzichtelijk waar er het meest op geklikt wordt, hoe het algemene klikgedrag van de gebruiker resulteert in het ondernemen van welke acties. Staan de belangrijkste knoppen wel op de juiste plek? Snapt de bezoeker hoe de website werkt? Door het koppelen van deze data (waar een stukje code voor nodig is) met andere gebruiksdata geeft een goede weergave van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Middels deze data kan er weer een stap gezet worden in het lange proces van Conversie Optimalisatie.

Ook klant worden?

Zelf leads (laten) benaderen brengt vaak hoge kosten met zich mee en resulteert in een laag conversiepercentage.

Deze website maakt gebruik van cookies
Cookieverklaring