Digital Marketing

Digital marketing omvat vele factoren: Zoekmachine Optimalisatie, Zoekmachine Adverteren, Sociaal Adverteren en E-mailmarketing. Het doel van elk van deze diensten is het verhogen van niet alleen het hoeveelheid verkeer, maar ook de kwaliteit van het verkeer.

Voordelen van Digital Marketing

  • Meer websitebezoekers (organisch & paid).
  • Hogere kwaliteit van websitebezoekers.
  • Groot mogelijk bereik via Social.
  • Beter converterende website.

Zoekmachine adverteren

Iedereen kan adverteren op zoekmachines. Maar wie bereik je? En op welk moment? Hoe steek je de advertentietekst in? Ga je voor Shopping, Google my Business of wil bovenaan de zoekresultaten staan (SERP)? En dan nog de vraag op welke zoekwoorden je adverteert. Laten we hier antwoord op geven.

Allereerst is het doel van zoekmachine adverteren: traffic. Traffic is een verzamelterm voor al het verkeer richting je website. Belangrijk is het focussen op bepaalde doelgroepen en bepaalde zoekwoorden. Niet iedereen is even interessant om op je website te hebben, of even geïnteresseerd in jouw product of dienst. Zo zijn mannen niet de meest interessante doelgroep voor hoge kwaliteit vrouwen kleding (al kan het natuurlijk wel). Vooraf bepalen we samen wie we willen benaderen via welke zoekwoorden en via welk kanaal. Ook bieden we een voorspelling hoeveel budget nodig is om onze gezamenlijke doelen te kunnen behalen; wel zo transparant.

Optimoose weet effectieve advertenties op te zetten, gekoppeld aan de meest relevante landingspagina’s om zo de doelgroep te boeien en te binden. Hierbij zetten wij advertenties in voor de laagst mogelijke kosten die gericht zijn op de verschillende doelgroep profielen. Door grote diversiteit in onze klanten is geen branche te gek voor ons. 

Google Partner

Door de jaren heen hebben wij het privilege ‘Google Partner’ mogen ontvangen. Dit is een kwaliteitsmaatstaf vanuit Google wat onze expertise aan het licht brengt. Zo hebben al onze marketingexperts certificaten in:

  • Google Search;
  • Google Display;
  • Google Video;
  • Google Shopping.

zoekmachine adverteren cerficitaat

Benieuwd naar onze werkwijze, en hoe wij op elk moment in de klantreis (Customer Journey) de juiste doelgroep kunnen aanspreken?

Google My Business

Een andere organische rank factor is dat jouw bedrijf lokaal gevonden wordt. Dit kan via Google My Business. Iemand die graag vis wil eten in Amsterdam en zich daar momenteel bevindt, zal na zoeken op ‘visrestaurant’ opties krijgen via Google Maps. Door Google My Business kun je daar gemakkelijk terecht komen. Niet alleen word je zo organisch lokaal gevonden, ook de betrouwbaarheid van jouw bedrijf groeit hiermee.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie, in marketingland ook Search Engine Optimization (SEO) genoemd: het proces waarmee je beter vindbaar wordt in de zoekresultaten van Google. De hoger de score, des te hoger jouw positie in de zoekpagina, en dus des te meer bezoek op jouw website beland: organisch. Waar bij adverteren kosten per kliks (CPC) zijn gemoeid, zijn organische SEO kliks gratis. 

Hoe Google jij? Op welk resultaat na een zoekopdracht klik jij? De eerste link? Of scroll je verder naar beneden? 31,7% van de potentiële klanten klikt op het eerste organische resultaat. Dus niet alleen de hoeveelheid verkeer speelt hier een rol, maar ook jouw positie ten opzichte van je concurrenten. 

Het optimaliseren van jouw website is een langdurig proces welke op verschillende manieren aangepakt kan worden:

  • Content: waar gaat je website over, en hoe leest Google jouw website?
  • Techniek: is jouw website gebruiksvriendelijk? Responsief op mobiel?
  • Linkbuilding: wat is jouw online autoriteit? Is jouw website populair?
  • Conversies: kunnen jouw bezoekers makkelijk en snel converteren?

Ontvang de quick scan nu!

Wat is jouw huidige positie op jouw meest belangrijke zoekwoorden? 

✓ Binnen 5 werkdagen een rapport
✓ Persoonlijk op maat gemaakt
✓ Geheel vrijblijvend

Geef je nu op

Sociaal adverteren

Waar zoekmachine adverteren al een bepaalde gerichte behoefte verlangt van de klant; ze zijn immers op zoek naar iets en komen op jouw advertentie terecht. Biedt Sociaal adverteren mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken wanneer zij zich nog niet in een (directe) zoektocht bevinden. Door middel van uitgebreide segmentatie mogelijkheden van Facebook, Instagram en LinkedIn kunnen we jouw doelgroep heel gericht bereiken. 

Stel, jouw doelgroep is: vrouwen van 20-35 jaar welke vaak online winkelen. Deze doelgroep heeft wellicht nog nooit van uw product of dienst gehoord, maar is indirect wel geïnteresseerd. Deze vorm van ‘prospecting’ levert door de expertise van Optimoose goedkope kliks, en dus websitebezoek op. 

Doelen die door Sociaal adverteren behaald kunnen worden:

  • Verhoging van je naamsbekendheid.
  • Verhoging van het aantal relevante website bezoekers.
  • Verhoging van het aantal likes van jouw Facebook/Instagram pagina.
  • Het verkrijgen van goedkope, kwalitatieve leads.
  • Het verkrijgen van verkopen uit catalogus of via jouw website.

E-mail Marketing

E-mail is tegenwoordig nog steeds het #1 best converterende medium. Dat is niet zo gek, want door de mogelijkheden om jouw (potentiële) klant hyperpersoonlijk te benaderen is elke mail op maat gemaakt. Laat jouw doelgroep exact zien waar zij in geïnteresseerd zijn en op een tijdstip dat zij hun mail het meest waarschijnlijk openen. Voorkom het versturen van product e-mails naar mensen die niet geïnteresseerd zijn in dat product, of erger nog: die dat product al hebben gekocht. Biedt in plaats daarvan relevante, persoonlijke e-mails en ontwikkel een band met jouw klant. Wat is jouw huidige e-mailstrategie? Laat het weten en spar met ons!

Meer kwalitatief verkeer naar jouw website?

Meer is niet altijd beter, maar beter doet wel meer. Wij laten je graag weten hoe wij kwalitatief verkeer naar jouw website kunnen sturen. Benieuwd? Neem vandaag nog contact op.

Deze website maakt gebruik van cookies
Cookieverklaring