020 2 141 009

We zetten alle voordelen van LinkedIn-advertenties op een rij

11 May 2018

In een eerdere blogpost schreven we over de verschillende LinkedIn-advertenties waar je als bedrijf gebruik van kunt maken. Dat deden we niet zomaar: LinkedIn is in de afgelopen jaren namelijk enorm gegroeid. Inmiddels staat het medium zelfs op nummer vier in de meest gebruikte sociale media. Door effectief gebruik te maken van LinkedIn-advertenties kun je daar mooi de vruchten van plukken. Optimoose helpt je op weg.

Leuk om te weten: Van de bijna 500 miljoen gebruikers maken er zo’n 200 miljoen (dat is ongeveer 40 procent) dagelijks gebruik van het medium.

Waarom zou ik adverteren op LinkedIn?

Van Facebook tot banners op websites, er zijn onwijs veel mogelijkheden om online te adverteren en daar is LinkedIn één van. Anders dan Facebook is LinkedIn een platform waar zakelijke communicatie de boventoon voert. In de afgelopen jaren heeft het medium zich namelijk geprofileerd als een plek waar interessante en nuttige informatie wordt gedeeld. Dit kunnen vacatures zijn, maar ook interessante nieuwsberichten, productiviteitstips en producten of diensten die écht van waarde kunnen zijn voor een ander.

Ook heeft LinkedIn uitgebreidere data over de gebruikers dan de meeste andere sociale netwerken. Zo weet het medium bijvoorbeeld naast de locatie en educatieve geschiedenis van gebruikers ook hoe hun professionele loopbaan eruit ziet en wat hun interesses zijn. Hierdoor kunnen bedrijven veel doelgerichter adverteren.

Om het maximale te halen uit jouw advertenties is het goed om te weten wat er allemaal mogelijk is. Naast de bovengenoemde pluspunten van LinkedIn heeft het medium namelijk nog een aantal voordelen als het gaat om adverteren.

Voordelen van LinkedIn-advertenties op een rij

1. Specifieke doelgroep benaderen

We horen je al denken: ‘Maar dit kan toch bijna overal?’ Heel terecht dat je dit denkt, maar LinkedIn gaat net een stapje verder. Zo kun je bijvoorbeeld niet alleen mensen selecteren op basis van leeftijd, locatie en interesses, maar ook op functietitel, functie en branche.

2. Ruime keuze uit advertentiesoorten

Over de verschillende soorten advertenties op LinkedIn hebben we eerder een blogpost geschreven. Deze kun je hier teruglezen.

3. Flexibele budgetcontroles

Jij bepaalt natuurlijk altijd hoeveel je uitgeeft aan een advertentie, maar wil je dat tussentijds (naar beneden) bijstellen? Dat kan!

4. Meerdere taalopties

Kijk, hier worden we blij van. LinkedIn is een platform dat internationaal gebruikt wordt en het is wel zo fijn als jouw advertentie niet gehinderd wordt door een taalbarrière. Daarom is er de optie om je advertentie is verschillende talen te tonen bij gebruikers.

5. Eigen data verzamelen

LinkedIn geeft jou toegang tot tracking-en analysetools om bij te houden hoe jouw advertentie het doet. Handig om tussentijds bij te sturen of om mee te nemen bij het maken van een volgende advertentie.

6. ‘Voorspelling’

Nog voor je ook maar een cent hebt uitgegeven aan een advertentie laat LinkedIn zien hoeveel bereik je gegarandeerd gaat halen met jouw advertentie. Zo kun je van tevoren bepalen of je het bereik vindt opwegen tegen de investering die je doet.

 

Wil je nog meer lezen over LinkedIn of online vindbaarheid? Dat kan op onze blog.